Gabriel
    Om det är så att man inte har tillräckligt med IB-poäng för att komma in på ett program, kan man då få behörighet till något av era program om man läser upp ett så kallat Pathway Program/Foundation Year på ett annat universitet utomlands? Och sedan börjar man studera diploma här i Sverige.

    Om möjlighet, räcker det bara med att man får godkänt eller finns det poäng som avgör om man ska komma in?

    Väntar mer än gärna på ett snabbt svar!
    • Anna : Du skriver "Och sedan börjar man studera diploma här i Sverige" - vilken utbildning menar du med "diploma"?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Gabriel,
    du skriver "för att komma in på ett program" och att du vill få behörighet till ngt. av "era program", men vilket eller vilka program menar du i så fall? Är det ett högskoleprogram på ett svenskt lärosäte? eller ngt. annat?
    Du kan med fördel vända dig till dem som gör antagning till den utbildning som du vill komma in på; för att det är just de som gör Antagning. Kanske kan vissa undantag göras i vissa fall, men då är det ju ändå de som gör självaste Antagningen som bestämmer kring det.
    vänligen
    ANNA

    För att kunna ge ett svar som kan hjälpa dig, måste jag/vi förstå vad frågan handlar om, vara säkra på att vi förstår vad ditt mål är - Vilken utbildning vill du komma in på? Men även då är det inte säkert att vi här på Fråga SYV kan ge dig svar; detta för att vi är i första hand specialiserade på svenska utbildningar /och tyvärr saknar egna experter på utländska utbildningar/.
    Tråkigt nog, är det så att vill man utbilda sig helt eller delvis utomlands, måste man ta reda på väldigt mycket själv, på egen hand. Det finns också några konsulter som tar (mot betalning) uppdrag att få reda på fakta om utländska utbildningar åt dig. Då vi inte kan ta ansvar på hur bra jobb de konsulter gör, kan vi inte heller rekommendera någon av dem.