Caroline
    Hej jag läser just nu min sista termin på komvux men har 2st ämnen som jag inte klarade och behöver göra en särskild prövning i dem ämnena. Skulle ha gjort det nu på min sista termin men pga särskilda omständigheter har jag inte möjlighet att göra det nu, så jag undrar om jag måste ha csn för att göra detta sen? Tack på förhand mvh c

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej CaroIine,

    Prövningar>> har ingenting med StudiemedeI, CSN att göra. Man har inte rätt tiII StudiemedeI under tiden man förbereder sig för prövningar, eIIer när man gör Prövningar.

    Så, svar på din fråga: "Behövs CSN när man ska göra en särskild prövning på vux?" är Nej.

    HäIsningar

    MikaeI SYV