merima
    hej, jag brinner verkligen för att bli en stylist, men att vara journalist låter så himla kul och det känns som att det finns mer jobb inom journalist än som stylist. just nu går jag samhäll beteende 1a året men kan jag ändå välja stylist eller journalist högskolor sen efter studenten? även om jag inte läser tex journalistik eller reklam.? jag ska studera i England på en universitet och med tanke på att England är rätt så populärt så kanske det finns mer jobb inom styling där? eller ska jag försäkra min framtid och bli journalist? är jag ens behörig för en av dom yrken eftersom jag går samhäll beteende??

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jadå, du har alla behörighetskurser för att söka journalistutbildningar - i varje fall här i Sverige. Har svårt att svara på vad de kräver i England. Här kan du få hjälp och hitta olika utbildningar i Storbrittanien

    http://www.educationlink.se/
    http://studyabroad.se/start.aspx

    Både journalist och stylist har ganska tuffa arbetsmarknader - så det är nog en smaksak vad du vill plugga. Stylist kan man sällan plugga på en högskola utan man får ta olika privata utbildningar som kan kosta pengar - kan vara bra att veta.

    /Lena, Syv