Ceren
    Hej!
    Jag läser samsam nu men har insett att det verkligen inte är för mig och ångrar det grovt mycket och undrar om det är möjligt att jag kan byta till beteende nu fastän jag går i trean?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    För att kunna få ut examensbevis från gymnasiet måste man bland annat ha betyg i Alla kurser inom en av Inriktningar; vilka kurser det är i olika inriktningar på SA kan du se i program/SA/programplan/Programplan_SA.pdf

    Studie- och yrkesvägledare

    Huruvida du kan få betyg i alla kurser i den inriktningen som du vill byta till är upp till din skola att svara men jag tror tyvärr inte att du skulle kunna hoppa in i pågående kurser mitt i läsåret.