Kimia
    Hej!
    Om man får max resultat (2,0) på hp,typ efter 4:e/5:e gången man skriver,kommer man in då på läkarprogrammet?.Jag menar bara när man vill komma in med resultatet av hp.

    Mvh

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia!

    Chanserna är goda att komma in på vilken som helst högskoleutbildning om man får 2.0 på Högskoleprovet. Det är det högsta resultatet, som är mycket svårt att få och det är väldigt få som får det - så om man får det, så är chanserna mycket goda att komma in på läkarutbildningen.

    Med vänlig hälsning
    Anna
    • : Är det 2,0 man måste få eller lägre,typ 1,75?.Mvh
    • Anna : Man får det man får. Du kan inte på förhand bestämma vad du får på Högskoleprovet. Gör bara ditt bästa. Det hjälper ju inte att veta vad du måste få om du inte kan få det, eller hur? :) Jag kommer att hålla tummarna för dig Anna
    • : Tack!,undrar bara hur mycket måste man ungefär få i olika städer?.Mvh
    • Anna : Det vet vi tyvärr inte eftersom man I EFTERHAND ser hur det blev. :) Precis som när du sökte till gymnasiet - man söker och hoppas! Håller tummarna! Och sen ser man resultatet i efterhand. Gör ditt bästa i alla kurser och på högskoleprovet. Jag lovar att också hålla tummarna för dig! :)
    • : Tack!,mvh.
    Läs alla kommentarer