Aria
    Hej
    Jag heter Aria Mohammad Mahmoud och har blivit antagen till ämneslärarutbildningen mot gymnasieskolan, ingång svenska i Lunds universitet. Jag undrar om Lund har S:t petri skola som en partnerskola när man ska göra sin verksamhetsförlagda utbildning (vfu). Det jag undrar är om man kan praktisera i S:t petri skola om man är student vid Lunds universitet?
    Tack för svar
    Mvh: Aria

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Aria,
    den fråga du har är en perfekt fråga att ställa till studievägledare till just din högskoleutbildning. Hur frågor om VFU löses på olika lärarutbildningar är en "lokal fråga". Det jag skulle kunna göra är att maila din fråga till studievägledare på ditt program, få svar och uppge det svaret ... men det går snabbare om du själv frågar; då slipper du vänta på att jag får svar och svarar samma sak till dig, som jag själv fick veta från studievägledare på ditt program ...

    • : Tack
    • Anna : På vilka skolor man gör VFU (praktik) kan ändras... av olika anledningar... de skolorna där lärarstuderande gör sin praktik idag, kanske man inte kan ta in i framtiden... "Samarbets-skolorna" finns, men det är inte "för evigt" och kan också ändras... Och även dina önskemål på var du vill göra praktik, också kan ändras... :) Så det är en fråga som löses sen, när det blir dags. Det är inte alltid möjligt att planera på lång sikt.
    • : Tack så mycket
    • Anna : Vi på Fråga SYV är mycket glada om våra svar blir till hjälp! :) Du får gärna gilla oss på https://www.facebook.com/fragasyv.se/?fref=ts ;)
    Läs alla kommentarer