Mevlut
    Hej!

    Har ställt en liknande fråga innan, men, min mattelärare säger på varje lektion att" på högskolan kommer ni lösa såna matteuppgifter" osv. Jag kommer att satsa på läkarprogrammet, men kommer jag verkligen som min lärare säger läsa matte på högskolan?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Mevlut!

    Eleverna i din klass kommer troligtvis söka olika högskoleutbildningar, många kanske söker till Ingenjörsutbildningar eller vill bli lärare i Matematik.

    I utbilding som leder till att man kan bli Läkare (Läkarprogrammet på högskola/universitet) läser man inte ren matematik. Man använder matematiska beräkningar till "annat" på Läkarprogrammet. Du får hemskt gärna ställa den frågan till Studievägledare, till Programansvariga på Läkarprogrammet och till lärare som undervisar på Läkarprogrammet. Du kan säkert också hitta några studerande som idag läser till läkare och fråga dem.

    Återkom sen till oss & berätta vad du fick för svar på andra ställen.

    ANNA