Maria
    Hej, jag vill jätte gärna bli läkare och då ska man ju välja ett naturvetenskaps gymnasium. Jag skulle vilja ha tips på bra NA skolor. Skolan procivitas har jag hörtnär bra alltså inlärningsmässigt då men att det är värsta snobbskolan man kan tänka sig och att ca 85 % av eleverna går ut skolan med drogberoende och att man kan handla till sig sina betyg.. Så... Tror att den skolan rök där. Men skulle gärna vilja att ni skriver naturvetenskaps skolor som man lär sig mycket på men endå i blir en dålig person! Ps. Helst ska de va i Skåne, bor där.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, vad bra att du redan nu är intresserad och tänker på både skola och program! Men vad som är en bra skola är som du beskriver svårt att veta när du ännu inte har börjat gymnasiet och det kan ta tid att ta reda på. Det bästa du kan göra är att besöka skolorna när deras Öppna hus startar i höst. Något som är jättebra är att gå på olika provdagar, då får man reda på hur en vardag ser ut, hur undervisningen är, miljön på skolan och mycket annat som kan vara svårt att läsa sig till.

    Boka sedan tid hos din Syv på skolan och diskutera igenom de olika skolorna som du besöker och väg dina olika erfarenheter. Till slut så brukar man kunna göra en bra avvägning vilken skola som passar.

    På den här sidan kan du hitta information om olika gymnasium och annat som har med valet att göra just i Skåne. http://www.skanegy.se/

    Lycka till!/Lena, Syv