Moa
    Hej! Jag är en vilsen potentiell student som inte vet vad jag ska börja i för ände riktigt. Jag är intresserad av molntjänster och IT-säkerhet, vill specialisera mig inom det. Jag har dock väldigt svårt att lista ut vilken utbildning som skulle passa bäst för att få mig dit jag vill. Karlstad/Örebro är mina alternativ, har ungefär lika långt till båda orterna.
    Systemvetenskap + kurser? Datavetenskap? IT-design; systemdesign? Högskoleingenjörsprogrammet i datavetenskap? Det är så krångligt.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Moa,
    är du helt inställd på att läsa just på högskolenivå eller kan du tänka dig utbildning inom Yrkeshögskola?
    yh-utbildningar är kortare och mer praktiska; oftast är det ganska lätt att få jobb direkt efter en yh-utbildning medans man kan faktiskt gå arbetslös efter en höskoleutbildning.

    Det finns ganska många yh-utbildningar som ges på distans, t.ex
    https://www.yhguiden.se/utbildning/teknikhogskolan/agil-projektledare-teknikhogskolan-karlstad-distans
    och

    https://www.yhguiden.se/utbildning/campus-varnamo/webbutvecklare-net-distans-campus-varnamo