Hedvig
    Hej,
    Jag har nu gått i snart en månad på gymnasiet. Jag kom in på mitt andrahandsval och jag trivs bra på skolan, men idag ringde den skola jag hade som förstahandsval och berättade att det blivit en ledig plats så jag har tackat ja till platsen då jag verkligen vill gå på den skolan.

    Vad bör jag göra nu? Kontakta min rektor för att säga att jag ska byta gymnasium eller behöver jag kontakta t.ex. gymnasiekansliet?
    • Saga : Gick det bra? Vet du vad du ska göra eller behöver du fortfarande hjälp?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Den skola dit du byter bör hjälpa dig med alla de detaljerna .. det finns inte några allmänna/generella regler utan endast lokala regler.

    Studie- och yrkesvägledare