Tomas
    Hur många kurser kan man utbyteskomplettera i sin gymnasieexamen?
    • Mikael : Hej Tomas, du har inte återkommit till oss med fler uppgifter angående din fråga. Vi hoppas du fick svar på ngt annat sätt. Om inte, boka tid hos SYV i din kommun - t.ex. på komvux. Du är välkommen att återkomma till oss också, men vi behöver, som sagt fler uppgifter från dig för att ha möjlighet att ge dig ett korrekt svar. Bästa hälsningar Mikael SYV

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Tomas,
    det är efter gymnasiereformen 2011 - Gymnasieexamen som gäller (innan var det ett Slutbetyg) och det är ganska stora skillnader. Det är mycket striktare med Gymnasieexamen än det var med ett Slutbetyg.

    Jag är inte helt säker på vad du med menar med "utbyteskomplettera".

    Om du beskriver situationen lite mer utförligt: t.ex. om personen redan har fått ut Gymnasieexamen eller om det gäller ett Slutbetyg, som inte ger rätt till att söka till högskola (pga t.ex. innehåller för många IG betyg) - alltså, vad som behöver utbyteskompletteras och/eller varför, då kan jag ge ett mycket bättre svar.
    Reglerna är många & ganska krångliga ibland. *L* :-)
    Bra att veta exakt vad det gäller. I annat fall är det näst till omöjligt att ge rätt svar.

    Mvh
    Mikael SYV