S
    Hej!
    Jag undrar vart man kan komma in och på vilken utbildning man kan komma in med 11 eller 12 meritpoäng.
    Det spelar ingen roll vilken inriktning eller bransch bara jag kommer in på någon högskoleutbildning.
    Vilka universitet har lägst antagningsgräns, vart kan man enkelt komma in?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej S,
    det bestämmer man inte på förhand, utan man söker en utbildning som man vill läsa och hoppas att man kommer in. Men jag förstår att du inte vill söka utbildningar där du ej har någon rimlig chans att komma in.

    På senare år stod tomma platser på många lärarutbildningar - därför kunde man komma in på lärarprogrammen med mycket låga betyg.

    Om du kan tänka dig läsa till lärare, titta på lärarprogrammen.

    Vänligen
    Julia