Mia
    Hej. Jag går i IV linjen för att jag inte har godkänt i 9 ämnen, inklusive matte! Jag orkar inte läsa alla ämnen detta år då jag mest vill fokusera på matten, så ja tar alla andra ämnen nästa år vilket resulterar att jag går Iv två år. Min fråga är: jag vill gå i sambeteende, och vill ha betyg i så många ämnen som möjligt. Är det möjligt att läsa 9 ämnen på ett IV/IM program o sedan börja i sambeteende?

    Jag har jättedåliga betyg, sträck i minst 9 ämnen och E i engelska, svenska och religion. Jag vill ha betyg i 9 ämnen till!

    Min andra fråga är: räknas mina betyg i högstadiet på gymnasiet eller början man om på 0 och pluggar upp nya ämnen?
    • : glömde skriva en till fråga: Kan man få höga betyg i IV? t.ex från F till A?
    • Mikael : Jag har nu svarat på din kommentar!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, man kan läsa upp nio ämnen på ett läsår och man kan höja betyg från F till A på IM också. Allt handlar om din motivation och kapacitet. Fråga dina lärare som kan uppskatta vad som är rimligt att förvänta sig att du kan uppnå. Dina lärare känner dig och kan därför svara på frågan vad som gäller just för dig. Med vänlig hälsning, Mikael syv
    • : Tack så mycket för din hjälp :-) Ha en bra dag!
    • Mikael : Vi är glada om våra svar blir till hjälp! Har du någon kompis som också har frågor, kan du tipsa om oss! Med vänlig hälsning, Mikael syv