patrik
    Jag hitta en bok på nätet som man kan köpa som heter hjälp ditt barn med kemi och fysiken. Har ni nån idee om boken är bra och kan hjälpa mig när jag ska plugga inför provet. Går på gymnasiet. Eftersom mina lärare är inte pedagogiska blir det för svårt att förstå.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Patrik!

    Vi på Fråga SYV har tyvärr ingen erfarenhet av den boken som du nämner i din fråga. Vi är inte själva lärare i NO-ämnena, utan Studie- & yrkesvägledare. Vi kan därför inte svara på frågan om det är bättre att använda sig av den boken eller av en annan bok eller någon annan hjälpmedel.

    Jag råder dig fråga dina lärare i kemi och fysik. Om du säger att du vill fördjupa dig i ämnena och bättre förstå och förbereda dig till provena på så bra sätt som möjligt och ber därför om råd/hänvisning - vilka hjälpmedel som de kan rekommendera. Du kan gott nämna den boken för dina lärare. Det kan hända att de känner till den boken och kan svara direkt. I fall de inte känner till boken, är det säkert intressant för dem att kika på den och då kan de i framtiden veta - om det är ngt. de kan rekommendera till dig och till andra elever eller om de avråder från att använda just den boken.

    Du kan kanske höra med Mattecentrum - om de har erfarenhet av den boken. På Mattecentrums hemsida finns det en formelsamling i kemi och fysik, därför tror jag de kan ge råd även vad det gäller kemi och fysik och inte bara vad det gäller matte.

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    ANNA