Matilda
    Hej!
    Jag läser andra året på vård- och omsorgsprogrammet.
    Jag funderar på att ansöka till sjuksköterskepeogrammet efter gymnasiet och undrar då vilka kurser jag behöver läsa extra?
    Jag läser just nu engelska 6 samt matte 2a och ska i 3an läsa svenska 3 samt alla allmänna gymnasiekurser för vård- och omsorgsprogrammet.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Matilda!

    Vi har förklarat om hur man på Vård- och omsorgsprogrammet blir behörig till att direkt efter gymnasiet söka utbildning till Sjuksköterska på den här sidan. Du får gärna läsa info på den här sidan först och återkom sen om något fortfarande är oklart.

    Om du blir behörig att söka utbildning till Sjuksköterska, blir du samtidigt behörig att söka utbildning till Röntgensjuksköterska.

    Bästa hälsningar & lycka till med dina studier!

    ANNA