Erik
    Jag pluggar filosofi 1 på komvux. Jag pluggar mer än 100% och jag måste hoppa av den för att hinna jobba mer. Går det att söka den kursen igen vid ett senare tillfälle och komma in?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Erik,
    komvux har spenderat pengar för att köpa en kurs för dig. Om komvux kommer spendera resurser på att ge dig möjlighet att läsa samma kurs senare - kan vi inte svara på. Du har rätt att söka kurser på komvux. Sedan prioriterar komvux enligt principen "de med störst behov får platserna i första hand" och så länge pengarna räcker... Det säkraste för dig vore att försöka förlänga din kurs, så att du läser den i längre takt. Prata med personal på komvux, be dem om råd.