Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    YRGO är yrkeshögskola i Göteborg. Vad jag vet, så erbjuder YRGO för det mesta utbildningar i Göteborg. Se gärna information på yhguiden.se/anordnare/yrgo-hogre-yrkesutbildning-goteborg

    Studie- och yrkesvägledare
    • Ulrica71 : Nja den ena är yrgo i Göteborg och den andra är yrgo hermods i Karlskrona så frågan är om jag får läsa två halvfarts utbildningar samtidigt?
    • Milla :

      Halvtidsutbildning på distans som ges från Karlskrona av utbildningsanordnare Hermods - är det den här utbildningen du vill läsa? Har du sökt den? Har du fått besked att du kommer in, blir antagen? Utbildningens presentation finns på https://www.yhguiden.se/utbildning/hermods-yrkeshogskola/stoedpedagog-inom-funktionshinderomradet-karlskrona - är det den utbildning? YRGO har flera halvtidsutbildningar till specialistundersköterska. Tanken med deltidsutbildning är att man kan jobba samtidigt. Det finns dock inte några formella förbud mot att läsa två halvtidsutbildningar samtidig och kanske även jobba vid sidan av också... Att obligatoriska moment i utbildningarna inte kommer att krocka med varandra i tid kan jag dock inte lova dig. Distansutbildningar inom yrkeshögskola brukar nästan alltid ha obligatoriska träffar. När träffarna ligger och vad händer om man inte kan närvara kan jag tyvärr inte ge några uppgifter om -- du måste med den frågan kontakta de utbildningsansvariga hos utbildningsanordnare.