Ronaldo
    Hej!

    Jag har hört att man kan "översätta" sin kandidat på 180 hp, och läsa vidare till en master inom en annan domän än avklarad kandidatexamen. Stämmer detta?

    I dagsläget har jag tagit examen inom systemutveckling, dock är jag intresserad av marknadsföring. Kan jag då studera en master inom marknadsföring istället för att välja någon relaterad till IT-området?

    Bästa hälsningar,
    Ronaldo Romi

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Ronaldo!
    Vem som är behörig sökande till utbildningar på avancerad nivå (magister- och masterprogrammen) avgör antagningsgruppen på det lärosäte där programmet ges. Mitt råd till dig blir därför att du ska vända dig till antagningsgruppen på det lärosäte (högskola eller universitet) där de masterprogram ges som du är intresserad av att komma in på.

    Studie- och yrkesvägledare