Jonathan
    Hej!

    Har sökt till flera universitet utomlands och förbereder en flytt. Jag är intresserad av att läsa språk utomlands nu till hösten i ett land där språket talas. Vill bli bättre på arabiska, engelska eller spanska.

    Finns det några språkkurser som sker i London, Sydamerika eller Beirut?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Jonathan!

    Jag råder dig att kika på http://www.rotarystudent.se/utbyte-18-30-aar/.aspx - det är en hemsida som vi känner till väl och kan rekommendera.

    För övrigt så finns det väldigt mycket information på Internet om bl a språkkurser och det finns, som du säkert vet, många organisationer som förmedlar studier utomlands. Men eftersom vi på Fråga SYV inte kan ta ansvar för den kvalitén som de kurserna håller och inte heller för den service som förmedlingar erbjuder dig kan vi tyvärr inte ge några direkta rekommendationer.

    Jag vill dock skicka en länk till Tips för dig som planerar studera utomlands, som vi sammanställde. Där finns det råd och länkar som jag rekommenderar att du tittar på: http://www.fragasyv.se/info/studera-utomlands

    Önskar dig stort lycka till i din studieplanering!
    Anna