Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hejsan,

    antagning.se kan anta till max 45 högskolepoäng per termin, det är 150% av studietakt. Man får alltså läsa en utbildning på heltid och en annan på halvtid samtidigt (som max).

    Då både juristprogrammet & sjuksköterska är båda på heltid, då går inte det tyvärr.

    Båda de utbildningar är dessutom mycket krävande, så vi avråder från att vid sidan av sin första termin på något av dessa program - ta på sig att läsa ännu mer. Om man under första terminen känner att man hinner, orkar och vill läsa mer, kan man söka fristående kurser eller ett annat program på halvtid. Annars så råder vi kanske i stället försöka skaffa sig deltidsjobb vid sidan av studier... som omväxling, och så tjänar man lite pengar samt skaffar sig arbetslivserfarenhet!

    Hoppas mitt svar blir till hjälp!

    L. :)

    Liselotte