Mohamed
    Hej SYV! Såhär går det till, Jag är en kille som har gått ut precis i nian och har sökt till samhälle programmen men det finns ett problem, jag klarade alla tjärämnen förutom Matte som det har gått ganska dåligt för mig så mitt fråga är måste jag få gå om i nian eller finns det en annan lösning? Tack för hjälpen

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det finns olika Introduktionsprogram på gymnasiet där du kan läsa in matten för att sedan fortsätta läsa t.ex Samhällsvetenskapliga programmet. Om du inte har valt en sådant så bör du kontakta antingen din Syv på skolan som hjälpte dig med valet eller Gymnasieantagningen i ditt län så du får lägga till ett sådant program. Att gå om hela nian och bara läsa matten låter lite onödigt. /Lena, Syv