Jwan
    Hej! Jag kommer att köpa en distansutbildning från utomlands med mina egna pengar. Min fråga är har en möjlighet att få studiebidrag? Jag tänkte flytta hemifrån och plugga. Så tänkte om jag kunde få studiebidrag för hyran och mat.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Jwan,
    läs information på csn.se/bidrag-och-lan/studiestod/utland och om du inte hittar svar på din fråga där på webbplatsen som berättar om reglerna kring studiemedel för utlandsstudier - kontakta i så fall personal på CSN. Det är de som jobbar på CSN (Studiestödsutredare) som beslutar om studiemedel. Studiemedel består av bidragsdel och lånedel. Det är alltså inte SYV utan Studiestödsutredare på CSN som är expert på frågor om olika typer av studiestöd, inkl. studiemedel och bl.a studiemedel för utlandsstudier.

    Studie- och yrkesvägledare