Emal
    Hej!
    Nu läser jag SVA 2 och kommer klara kursen inom några dagar men självklart försätter jag till nästa SVA kurs. Som det ser ut kommer jag sluta SVA 3 i slut av vår terminen-18. Utbildningen som jag är intresserad mycket på är sjuksköterska utbildning. Min fråga är: när kan jag ansöka till sjuksköterska utbildningen för nästa år? Innan jag sluta min SVA 3 eller efter slut av SVA 3?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Ansökningsprocessen till högskoleutbildning ser ut så här: du måste söka inom Ansökningsperiod 15 mars-mitten på april om du söker till höstterminen men kan sedan Komplettera din ansökan t o m 21 juni 2018 på Antagning.se men vänta inte till senare utan komplettera med betygen så fort du får dem.