Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Anela!

    Varje Yrkeshögskoleutbildning gör sin egen antagning. På skolans hemsida står det då oftast olika datum:

    - sista ansökningsdag

    och senare datum, som är sista kompletteringsdag.

    Kan också vara så att sista ansökningsdag och sista kompletteringsdag är samma datum.

    Som sagt, är det olika för varje YH. Vilken YH är du intresserad av?

    Hela utbudet ser du på www.yhguiden.se

    Råd till dig: om du av någon anledning inte kan skicka in dina betyg och bekräftelse på övriga meriter, skicka mail där du "listar upp" - vilka meriter du har + att du lovar att skicka in komplettering så fort du kan.

    Vänligen

    Julia Syv