Muskelknutten

    Hej! Jag har skrivit högskoleprovet 2 ggr och både gångerna fick jag underligt nog samma normerad poäng 0,95. Det programmet jag vill komma in på har en statistik på 0.95 (Chlamers logistikprogram). Jag undrar om jag har en bra chans att komma in på utbildningen?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    Antagningsstatistik för INTERNATIONELL LOGISTIK på Chalmers tekniska högskola visar, precis som du skriver om 0.95 i HP-Urvalet vid antagning till höstterminen 2022, och det betyder att minst en sökande med det resultatet från högskoleprovet kom in. Till hösten 2021 låg antagningsgräns i HP-urvalet på 1.00 och året innan på 0.95 och även ännu ett år bakåt också på 0.95. Antagningsgränserna kan gå upp och ner och ibland ganska mycket... det är många faktorer som påverkar och omöjligt att på förhand säga hur det kommer att gå nästa gång men jag tycker du har en rimlig chans att komma in. Lycka till! Vi håller tummarna!

    Studie- och yrkesvägledare