johanna
    När vi hade omvalsperiod på skolan så gjorde jag det själv hemma, och lämnade sedan in blanketten till syven, hon kom tillbaks till mig någon vecka senare och sa att man skulle ha gjort det hos henne och att jag skulle boka en tid så vi kunde prata, jag bokade tid men hon var inte där så det blev aldrig något möte, nu undrar jag ifall mitt omval inte är giltigt då? Eller ja, vad kommer hända nu?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Johanna!

    Ring 0346-88 68 97 nu på en gång.

    Där är det en trevlig kvinna som svarar idag, den 18 juni 2015 - fram till kl.16.00, sedan är det stängt på Antagningskansliet fram tills på måndag. Hinner du inte ringa idag, ring på måndag den 22 juni.
    Då kan ni reda ut allt direkt.

    Bästa hälsningar & lycka till!
    Milla
    Studie- och yrkesvägledare
    Den 1 juli kan du på din inloggning på antagningssida http://gymnasiehalland.se se resultat: var du kom in.
    Det är olika i olika delar av landet: valperioder och när man ser resultat och även om eleven själv kan göra ändringar eller om det är bara SYV som kan ändra i ansökan till gymnasiet under Omvalsperioden.

    I din del av Sverige som tillhör "GymnaiseHalland" - gällde följande: fram till 15 maj kunde du på din inloggning på antagningssidan ändra själv. Efter 15 maj kunde ändringar enbart göras på en speciell blankett.
    Om du GENOMFÖRDE ändringen borde det ju vara sparat och gälla.

    Med det är givetvis bättre att vara säker. Ring till Antagningskansliet, det är det snabbaste sättet att få reda på hur din ansökan ser ut nu och få hjälp med allt kring din gymnasieansökan.

    Om du inte vill eller kan ringa, maila till Epost: [email protected]

    Antagningskansliet behöver ditt fullständiga personnummer (10 siffror) för att kunna få fram hur din ansökan ser ut. Om du mailar - uppge därför ditt personnummer.

    Du behöver inte höra av dig igen och berätta för oss hur det gick, men du får hemskt gärna göra det.

    Jag håller tummarna för dig!
    Trevlig midsommar!
    Milla

    • : Ringde dit och allt var fixat och klart, ansökningen hade gått igenom :) Tack!
    • Milla : Så glad jag blir! Jättebra! Då är det fixat och klart! Trevlig midsommar! Hör av dig efter 1 juli, berätta var du kom in. :)