Elias
    Hejsan, Jag har precis gått första veckan inom NA ( NV) andra dagen hade vi en diagnos inom matematik om grundläggande saker som man gått igenom tidigare. Men problemet är att fast att jag gick ut med ett C i matematik så hade jag problem med denna diagnos och jag har haft ont i magen hela veckan.. Jag fick 17p och var under godkänt, jag mår riktigt dåligt över detta. Det grundläggande som kom på provet var sånt som jag ej läst på länge, det var bara en snabb genomgång i 9an på det. Andra i klassen fick runt 30p och det gör mig mer orolig. Jag ansökte till NV för att jag gillar biologin, kemin och fysiken och hade höga slutbetyg inom dessa ämnen. Jag har inget emot matematik och jag tycker ej det är svårt, men denna diagnos fick mig att tänka efter ifall jag verkligen ska gå NV eller ifall jag bara glömt bort de grundläggande sakerna och behöver uppfriska dem bara. Ifall du/ni har några bra sidor för matematik och liknande så skulle jag bli riktigt glad :) / Mvh en kille med stor tvekan

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, nu är du på gymnasiet och då blir matten svårare. Jag skulle nog ha is i magen och lita på din förmåga att plugga och kanske repetera de som kom upp på diagnosen. Om du är beredd på att jobba, slipa på din studieteknik och plugga matte på fritiden och kanske även gå på mattestöd i början som skolan bör ha så kanske du inte ska göra några förhastade slutsatser på ett enstaka prov. Ge dig själv en chans och ta ett par veckor och testa matten. Denna sida kanske kan hjälpa; http://www.matteakuten.se/

    Det finns även mycket mattestöd på Youtube - din mattelärare kan säkert rekommendera länkar. Lycka till! /Lena, Syv