madlin

    Hej. Hur funkar de privata utbildningar/kurserna? Behöver man ha gått någon högskoleutbildning innan eller räcker det med bara gymnasieexamen?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Madlin!
    Det finns väldigt många olika privata utbildningar. Och de behörighetskraven som ställs kan vara ganska olika. Vilken eller vilka privata utbildningar intresserar dig? Sätt in snabblänk till utbildningens beskrivning i din fråga eller i en kommentar till din fråga, så ska jag se vad just den utbildningen kräver för förkunskaper.
    Du kan se exempel på privata utbildningar på framtid.se/studier/privata-utbildningar