Caisha

    Antagningen skrev ” Gymnasiearbetet och den utökade kursen, internationella relationer, räknas inte med i jämförelsetalet. Fast jag läste vård omsorg det blir 2500? Det betyder att den totala summan blir 2400 gymnasiepoäng. Säger dom i antagningen. Varför är min betyg utökad kurs internationella relationer kom inte som min extra kurs ? När jag läste i gymnasiet sa dom att det bra att ha och det lägga på din meritpoäng

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    betyget i gymnasiearbete räknas inte in i jämförelsetalet (vilket är ju jättebra för att det går inte få högre än E, eftersom betygsskala för gymnasiearbete består endast av F och E).
    Hur ser ditt examensbevis ut? Är kursen Internationella relationer markerad med "U" i ditt examensbevis? I så fall räknas inte betyget i den kursen in ... Var god läs förklaringen i svaret på frågan https://www.fragasyv.se/fragor/blivit-en-utoekad-kurs-viktiga-fraga

    Studie- och yrkesvägledare