Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Malin,

    för att det inte ska  bli fel, vänd dig gärna till de som jobbar med antagning: du kan t.ex ringa 0771-550720 och telefontid är på vardagar kl.9-16.
    Bland svar på de vanliga frågor läser man idag (20 maj 2021) följande:

    Du kan ändra ordningen i din anmälan ända fram till sista anmälningsdag.

    Efter sista anmälningsdag kan du bara stryka utbildningar. Du kan stryka utbildningar ända fram tills det är dags för det första urvalet, som sker några dagar innan antagningsbeskedet kommer, se Viktiga datum. De utbildningar du har satt under den du stryker flyttas då upp i anmälan. Utbildningarna är fortfarande i tid.

    Lägger du till en utbildning efter sista anmälningsdag blir det en Sen anmälan.

    ***************
    Allmänt gäller: vid ansökan till svenska högskole-universitetsutbildningar bör man utgå från den informationen som finns på www.antagning.se
    Om man är osäker, ej hittar svar på sin fråga eller för att få bekräftelse på att man tolkar informationen rätt, kontakta de som jobbar på antagning.se