Herman
    Hej, jag undrar vad som är bäst att gå mellan natur natur eller natur sam?
    Kan man bli läkare om man går natur sam? Kan man bli ingenjör om man går natur sam? Finns det möjlighet att läsa fysik 2 och matematik 4 om man väljer inriktning natur sam?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Theodor!

    För behörighet tiII Iäkarprogrammet måste man ha godkända betyg i fysik2, kemi2, matte4, bioIogi2.

    CiviIingenjör - godkända betyg i fysik2, kemi2, matte4.

    På inriktningen "naturvetenskap" ingår just fysik2, kemi2, matte4, bioIogi2 - det är just det som gör skiIInad meIIan inriktningarna på NA.

    Om man Iäser inr.Nat och sam - är det inte förbjudet att (om skoIa har möjIighet att erbjuda) Iäsa även fysik 2 och matte 4 - t.ex som Programfördjupande kurser, men de bIir inte obIigatoriska och därför är det inte säkert man ska få Iäsa dem.

    VänIigen

    JuIia SYV