Emmy
    Jo, detta tycker jag är otroligt krångligt. På alla program förutom natur och teknik läser man kurser i naturkunskap, men på natur och teknik är det istället kurser i kemi, fysik och biologi. Kan ni förklara?

    Kram,

    Emmy.

    2 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Emmy,
    det är så här att Naturkunskap innehåller vissa delar från kemi, fysik och biologi, dvs det kan ses som en kort och förenklad variant.
    Om man har godkända betyg i gymnasiekurser i kemi1, fysik1 och biologi1 - behöver man i så fall inte läsa Naturkunskap 1b för att man läser mer i kemi, fysik och biologi än Naturkunskap innehåller.
    Det är en förenklad förklaring och svar på din fråga.
    Hoppas mitt svar blir till hjälp för dig.
    Bästa hälsningar
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare