edrianna

    Vad ska jag läsa om den linjen inte finns att välja i mitt lä och jag inte vill gå på ett annat skola i ett annat län. Kan man då läsa de program som behövs för att senare läsa vidare till de yrket?

    • Anna : Bra att veta i vilken del av Sverige eleven söker till gymnasiet - för att kunna ge rätt och konkret svar.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Edrianna!
    Inredningsdesigners kan ha diverse olika utbildningar "i bagaget". Kika gärna på yrkespresentationen: framtid.se/yrke/inredningsdesigner

    Förslag på gymnaiseutbildning inför framtida karriär som inningsdesigner:

    Ekonomiprogrammet (inriktning Ekonomi) på Tingvallagymnasiet >>

    Ekonomiprogrammet (inriktning Ekonomi); profil Marknadsföring / Reklam på Thoren-business-school-karlstad >>

    Hantverksprogrammet (inriktning Övriga hantverk) på Nobelgymnasiet >>
    Estetiska programmet (inr. Estetik och medier eller Bild och formgivning) på Sundstagymnasiet >>

    Estetiska programmet (inriktning Bild-och-formgivning) på Karlbergsgymnasiet >>
    Estetiska programmet (inriktning Estetik-och-media) på Klara-gymnasium-karlstad >> eller på NTI-gymnasiet-karlstad >>