Erika

    Hej min kompis läser matte 4 nu och hon riskerar att få F. Dock har hon sökt universitet program där de kräver matte 4. Vad kommer hända med hennes val om hon inte klarar matte 4? Kommer hon få göra en ny ansökan där hon kan söka program som endast kräver matte 3? Sista dagen är 15 april väldig snart och hon vet inte hur hon ska söka med tanke på att betygen inte ens är satta.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Erika;

    mitt råd är att i första hand söka de utbildningar som personen helst vill komma in på men att i Andra hand söka även de utbildningar som inte kräver matte 4. Annars så finns risk att din kompis får svar OBEHÖRIG. Att få ngt erbjudande att göra om ansökan efter sista ansökn.datum kommer inte att ges; så funkar inte antagning till högskolor-universitet.
    Det finns 12 alternaitv som man kan söka t o m 15 april - på www.antagning.se - och det är lika bra att lägga in Många, kanske alla 12 alternativ och bland dem söka utbildningar som inte kräver matte 4.
    Vänligen
    Julia