SYV-besökare SYV

    Hej Gamze,

    Förskollärare är ett yrke som kräver examen från förskollärarprogrammet som är en högskoleutbildning på 3,5 år = 210 högskolepoäng & särskild behörighet är godkända betyg i - Naturkunskap 1b och Samhällskunskap 1b.

    Båda de kurser som krävs för Särskild behörighet till förskollärarprogrammet ingår som obligatoriska kurser i Estetiska programmets alla inriktningar.

    Därför blir du behörig om du får Examensbevis från Estetiska programmet.