Victoria
    Hej! Jag vill gärna veta vad man kan läsa vidare till när man gått estet dans. Tacksam för svar.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, går du Estetiska programmet/dans så har du den grundläggande behörigheten till det mesta inom det samhällsvetenskapliga området på högskolan om du inte vill fortsätta med dansen - humaniora/pedagogik, juridik, media, litteraturvetenskap är några exempel. Dock kan du behöva komplettera med kursen Matte 2b om du vill plugga utbildningar inom fältet beteendevetenskap. Även Naturkunskap 2 kan bredda Estetiska programmet ännu mer tillsammans med Matte 2b om du vill plugga vidare till sjuksköterska eller sjukgymnast. Detta är bara några exempel.

    /Lena, Syv