Aza

    Vad är skilnaden mellan antropologiprogrammet dvs socialantropologi och sociologi programmet? Min andra fråga är vilka är popularast när det gäller arbetsmarknad och vilka arbete kan man få efter avslutad utbildningen som sociolog och antropolog?! Är ganska osäker på val av utbildning och dess arbete efter avslutad utbildning och vill helst läsa dem som fristående kurser . Min andra fråga är hur många poang max får man läsa som fristående kurs om man ska läsa parallelt ? Finns det möjlighet att kompinera fristående kurser av bägge utbildningar inom antropologi och sociologi till ex inom kärnkurser osv!! Tack på förhand .

    • : Tack för svaret , men dem högst 45 p som man bli antagen hur prioriterar ni om man väljer två fristående kurser på kandidat (grund nivå) om man ska läsa parallel under en termin studietid ?!
    • Julia : Antagning.se prioriterar "uppifrån" i din ansökan, alltså i första hand tas du in på de utbildningar som du uppgett som dina högre prioriterade alternativ... och så länge du kommer in (genom konkurrens) och upp till max 45 hp nya kurser, oavsett om de ingår i programmen eller om det är fristående kurser. Du kan också läsa info på www.antagning.se och ringa till dem på antagning.se - tel.nr 0771-550720 tel.tid kl.9-16.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Antagning.se kan anta till 45 hp per termin = 1,5 heltid = en heltidsutbildning + en halvtidsutbildning (samtidigt).

    Om innehåll i olika Högskoleprogram och vilka jobb man kan få efteråt - var god se utbildningarnas egna webbplatsen och ställ frågor till de som jobbar på just de utbildningar.