Maria

    Hej! Jag läste tre år på gymnasiet och fick ett studiebevis. Sen fortsatte jag läsa några kurser i min hemkommun. Nu ska jag flytta till en annan kommun och läsa sista kommunen på Komvux där. Ska göra gymnasiearbetet + 300p och därefter har jag äntligen en examen. Men vem ska jag vända mig till sen när jag ska ha mitt examensbevis och slutbetyg? Nu är det liksom tre olika inblandade eftersom jag läst på tre olika ställen. Dvs mitt gymnasium, komvux i min gamla hemkommun och nu komvux i min nya hemkommun. Var vänder jag mig?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Maria,
    det är Komvux i den kommunen där du kommer att läsa de "sista kurserna" och vara folkbokförd vid tiden du uppnår kraven för examensbevis som utfärdar Examensbevis för dig, alltså är det din "nya hemkommun" som kommer utfärda ditt examensbevis.
    Vänligen
    ANNA