linnea
    Jag har gått omvårdnadsprogrammet och funderar på att söka till biomedicinsk analytiker nu. Man behöver då grundläggande behörighet + biA, fyA, keA och Matte C. Jag har inte läst dessa kurser på gymnasiet och matte måste jag ju läsa, men hur är det med dom andra kurserna? Behöver jag tex läsa biologi a? Känns ju som att man läser en hel del biologi inom omvårdnad...
    Sedan vet jag ju att biologi, fysik och kemi räknas som naturkunskap b också, men jag anar att det inte är tvärtom? I så fall skulle jag ju kunna läsa naturkunskap b bara men det kan väl aldrig vara så enkelt? Den kursen är ju bara på 100 tror jag men biA, fyA och keA tillsammans tror jag är 350.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, du kan från Omvårdnad få tillgodoräkna dig Naturkunskap B om du har följande kurser; Medicinsk grundkurs A, Medicinsk grundkurs B,
    Omvårdnad A , Omvårdnad B

    Om du inte har läst dessa kurser och måste läsa in Naturkunskap B så kan du inte läsa den längre men däremot kan du söka om en prövning i kursen på ditt lokala Komvux. Det betyder att du självstuderar och sen gör ett kursprov. /Lena, Syv