Yue
    Hej det har gått långt efter man ska ha fyllt i sitt gymnasieval men jag känner att jag missade några gymnasierskolor. Jag har hört att man kan lägga till efter deadlinen i januari. Är det efter några datum eller något som man kan söka igen eller kan man bara säga till sin syv att man vill lägga till.
    Ps jag bor i kungsbacka kommun, grkom området.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Yue!

    Vilka datum som gäller för olika delar av Sverige, kan man se på den här sidan.

    I Västra Götaland gäller det att Preliminär antagning är klar 7 april 2016 och direkt kan man börja göra ändringar i Gymnasieansökan, dvs tidigast 7 april (troligtvis på eftermiddag) och det är en ganska lång omvalsperiod - från 7 april till 1 juni. OBS! om man söker till "speciella utbildningar" t.ex där man gör antagningsprover/auditions/intervjuer eller om man söker elit-sport (NIU eller RIG) - då är omvalsperioden kortare, exakt vilka datum som gäller för olika typer av ansökningar kan man se längst ner på sidan https://www.indra2.se/#! men från 7 april och till 3 maj - kan alla typer av ansökningar och ändringar göras.

    Du ska, alltså, kunna ändra i din ansökan från 7 april och till 3 maj (men kanske även under längre tid - men som längst till slutet av maj).

    Bästa hälsningar

    ANNA