Filippa
    Jag kan inte bestämma mig mellan samhälle beteendevetenskap och ekonomiprogrammet. Jag är lika intresserad av båda och jag tror de båda skulle passa mig jätte bra. Jag är intresserad av samhället, politik och människor. Jag brinner verkligen för människor rättigheter och älskar att argumentera. Jag har inget problem att synas och höras men söker ändå inte uppmärksamhet. Är bara en väldigt social och öppen person. I framtiden så dras jag mellan två saker att göra. Antingen vill jag göra en förändring. Kanske inte så drastiskt som för hela världen men åtminstone för ett antal personer. Politik intresserar mig och jag skulle kunna se mig som en partiordförande eller liknande. Men samtidigt är jag intresserad av privat ekonomi och juridik. Advokat/åklagare är jag också intresserad av. Jag är väldigt bra på att argumentera och mina vänner/familj säger att jag skulle kunna bli en framgångsrik jurist. Har alltid gillat att argumentera och jag är inte lätt att argumentera emot. Sedan gillar jag ekonomi ekonomi, alltså företagsekonomi och privatekonomi. Jag skulle se mig som att jobba med ett företags ekonomi, organisera och hålla koll. Skulle nog också kunna tänka mig att starta eget. Jag har en väldigt hög socialkompetens och arbetar bra på egenhand. Sammanfattning: Jag behöver ingen hjälp att veta vad jag ska jobba med som vuxen, det kommer med tiden att bli uppenbart är jag övertygad om. Men jag behöver välja den linje där jag i universitet har möjlighet att studera vidare och kunna bli något av de här yrkena. Jag är öppen för att läsa extra kurser så jag kan få med mig ämnen som kanske inte är obligatoriska i den linje jag väljer.
    Alltså vilken linje ska jag gå? Samhälle beteendevetenskap eller ekonomi.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Var god återkom!
    Mvh
    Mikael