Jacqueline
    Hejsan,

    Jag undrar vilken universitet/högskoleutbildning och vilket yrke som skulle kunna tänkas passa mig. Är väldigt bred istället för nischad, vilket gör att jag har svårt att veta vart jag ska styra kosan, då alla utbildningar och yrken känns vara väldigt smala.

    Det jag känner mig riktigt bra på är att skriva rapporter både på svenska och engelska. Känner mig vara en duktig skribent som på ett logiskt och användarvänligt sätt kan lägga upp rapporterna för att de ska vara lättintagliga. Kan anpassa språket till att antingen vara formellt eller lättsamt; alltefter vad situationen kräver. Har samtidigt ett estetiskt öga för exempelvis vart bilder och tabeller ska placeras för att vara ”snyggt” och passande.

    Instruera folk på ett logiskt och lättförståeligt sätt är en annan av mina styrkor. Det kan vara alltifrån hur man gör något i ett dataprogram till hur man ska använda ett fysiskt verktyg.

    Har teknisk förståelse och kan sätta mig in olika områden.

    På fritiden gillar jag det mesta relaterat till musik, film och TV-serier. Föredrar också att göra fysiska saker som längdskidåkning och bygga samt renovera hus.

    Jag har påbörjat en civilingenjörsutbildning, men blev osäker på om det var rätt för mig. Läste därför en del fristående kurser, bland annat i bildredigering och just nu i webbdesign.

    // Jacqueline

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Jacqueline!

    När jag läser hur du beskriver dig själv, tänker jag på följande yrken:

    Jurist

    Lärare

    Informatör

    HR-assistent

    Enhetschef inom Social omsorg

    Arbetsförmedlare

    Utredare

    Verksamhetsutvecklare

    läs yrkesbeskrivningar /klicka på yrkesnamnet - så kommer du till yrkesbeskrivningen/ och återkom sedan till oss, så berättar vi mer om ett yrke som du blir intresserad av. Läs även om andra yrken på www.framtid.se

    Vänliga hälsningar

    Julia Syv