Pelin
    Data- och analyssvärmen och driva den datastyrda transformationen.
    Utveckla och ständigt förbättra en övergripande KPI-uppsättning för digitala försäljningsstarter.
    Aktivera och konsultera tvärfunktionella produktgrupper på KPI och datadriven produktutveckling
    • Liselotte : I vilken kommun /stad/ söker du till gymnasiet? söker du till gymnasiet till Hösten 2019?
    • Anna : Du kanske ska gå ett gymnasieprogram som idag ännu inte finns men som planeras - dock oklart exakt när man ska kunna söka till den: Ekonomi, inriktning handel.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Pelin,
    om jag förstår dig rätt, så ska du inte söka till gymnasiet till hösten 2019, utan senare kanske till hösten 2020 eller t om hösten 2021.
    Exakt vilka utbilndingar och på vilka skolor som kommer erbjudas då - vet man inte idag.
    Men det finns inga förbud mot att du redan nu kikar på de skolorna och utbildningar som finns idag: kanske finns de även fortsättningsvis - då det blir dags för dig att söka till gymnasiet;

    exempelvis kan du besöka Öppet hus på Tullinge-gymnasium>> den 24 april 2019 och kika på deras Teknik- och Ekonomiprogrammen;
    du kan också besöka Tumba-gymnasium >> den 8 maj, då den skolan har öppet hus.

    De gymnasieprogram som finns idag - se Gymnasieguiden.se/gymnasieprogram men utbud är inte konstant; ex. införs vissa ändringar från 1 juli 2019 (men de gäller IM; introduktionsprogrammen, inte det programmet jag tänker på - Ekonomi, inr.handel, som idag ännu ej finns).

    Om ett nytt program Ekonomi/Handel ej ännu blir sökbar när det är dags för dig att söka till gymnasiet, kanske kan du i så fall gå Ekonomiprogrammet på en gymnasieskola som, för övrigt, även erbjuder Handel- och admin.programmet (detta för att försöka få möjlighet att kunna läsa vissa handel-kurser som valbara eller extra-kurser på Ekonomiprogrammet).
    Se på vilka gymnasieskolor, några exempel, där både EK och HA erbjuds idag (uppgifter från april 2019):
    Thoren-business-school-solna
    Plusgymnasiet-stockholm
    Nti-handelsgymnasiet-stockholm
    Jensen-gymnasium-södra
    Fryshusets-gymnasium