Hej Katarina,

    ett sätt att undersöka om en viss kompetens är efterfrågad på den svenska arbetsmarknaden är att titta på jobbannonser/platsannonser. På Arbetsförmedlingens webbplats ser jag just nu 17 annonser (20 tjänster) när jag sökt på "webbredaktör" - se listan på arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser?q=webbredaktör
    Ett av "problemen" i att skaffa sig rätt uppfattning om hur pass man blir efterfrågad på arbetsmarknaden är att yrkesbenämningar/arbetstitlar kan ganska ofta "gå in i varandra": man kan ha olika titlar men egentligen syssla med samma saker, och tvärtom - två personer som båda är anställda som "webbredaktör" kan ha ganska olika arbetsuppgifter, t.ex kan man ha en "delad tjänst": halvtid som webbredaktör och halvtid som projektkoordinator (bara för att ta ett exempel).