Hej Marcus!
    "Skuggningen" funkar så att du får vara med på en gymnasieskola under en dag. Ibland handlar det om en halvdag och avslutas med lunch.
    Du får då sitta med på lektionerna, men behöver, givetvis, inte kunna något eller svara på frågorna eller lösa några uppgifter, du är bara med och ser dig omkring och andas in skolans atmosfär, kan man säga.

    Du kan fråga eleverna i klassen som du följer under den dagen om de är nöjda med skolan och om inte - varför det i så fall.
    Du kommer säkert att få äta lunch med "din" gymnasieklass. Det brukar skola bjuda på. Du ser lokalerna och kan ställa frågor på rasterna, inte på lektionerna.
    Du får gå fram till lärarna och övrig personal och ställa frågor.

    Kommer du på några frågor i efterhand, kan du säkert återkomma och ställa dem senare.
    Läs också på http://www.fragasyv.se/fragor/vilka-fragor-ska-jag-staella-till-gymnasieskolan-under-skuggning där en liknande fråga blev besvarad tidigare idag.

    Bästa hälsningar & lycka till med "skuggningen"!
    ANNA