Maryam
    Hej! Kan man bara bli antagen i ett program efter urvals 2 ? "-Du är redan antagen till högsta möjliga" har blivit antagen i ett program men vill ha mitt tredje val.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Som regel kan man läsa upp till Max 45 högskolepoäng per termin, vilket motsvarar 150 procent av studietakt. Det är inte antal program eller antal kurser som sättet Stopp utan antal poäng. T.ex kan man läsa sex olika kurser på en termin om varje kurs är på 25 procent av heltid ... Din fråga är bäst att ta med Antagning.se direkt, du kan maila dem nu eller ringa på måndag morgon.:)

    Studie- och yrkesvägledare