MESSO

    Jag har sökt till tandtekniker program i Malmöuniversitet och Göteborg universitet , och jag har alla ämne som behöver till program, så jag är behörigt. Mitt merit värde är 16,70 så jag undrar kommer jag in till program eller nej jag måste få mer ön 16,70?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Du får gärna titta på tidigare antagningsgränserna men hur det blir framöver är de ju ingen (ännu) som vet. Antagningsgränsen till utbildning till Tandtekniker i Malmö till hösten 2023 var i BI, direktgruppen, 15.45; i BII, kompletteringsgruppen 16.45.
    Antagningsgränsen till motsvarande utbildning i Göteborg var till hösten 2023 i BI 16.66 och i BII 19.03.
    ************
    Antagningsgränserna vid tidigare antagningsomgångar kan ses bland annat på www.studera.nu som är lärosätenas gemensam hemsida.

    Studie- och yrkesvägledare