Viktor
    Hej! Jag har precis börjat läsa B-kursen i idéhistoria på Stockholms universitet och vill ta en kandidatexamen i ämnet. Tidigare har jag läst en termin filmvetenskap och en termin sociologi (60 poäng tillsammans), jag behöver alltså läsa 30 poäng till i ett annat ämne för att kunna ta en kandidat.

    Efter att ha tagit den hade jag tänkt börja på bibliotekarieprogrammet vid Södertörns högskola. Min fråga är nu om det skulle vara möjligt att läsa kandidatkursen i idéhistoria under vårterminen 2020 (antingen vid Södertörn eller SU, inte bestämt mig), börja plugga till bibliotekarie hösten 2020 och sen plocka ut min kandidatexamen när jag läst 30 poäng på bibliotekarieprogrammet?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Viktor!

    innehåll i kandidatprogrammet är minst 90 högskolepoäng i Huvudämnet och godkänd kandidatkurs... sammanlagt måste det vara 180 hp, men vilka de resterande hp bör vara /inom vilka ämnen och exakt vilka kurser/ är det varje lärosäte som självt bestämmer; därför måste du få svar från just det lärosäte där du vill ta ut din examen.

    Vänligen
    Julia syv