Hiba
    Hej jag har frågor kring yrket receptarie. jag har läst på vård och omsorg på gymaniset och har läst medicin1 vård och omsorg 1 och 2 specialpedagogik 1 och 2 psykologi 1 akutsjukvård och samhälle 1 och 2 och även naturkunskap 1 gäller detta som kemi och fysik 2 ?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Nej, de kurser som du nämner i din fråga, ger inte behörighet i kemi eller fysik, utan för utbildning som leder till yrket

    Receptarie -  krävs det godkända betyg i följande gymnasiekurser: Biologi 2, Fysik 1a (eller i fysik 1b1+1b2) och Kemi 2, Matematik 4.