micke

    finns det något sätt jag lan komma in i transport istället för im har bara haft grundämnena i 3 år så har inte direkt några betyg och ifall jag inte kan transport finns det då något annat sätt för att börja jobba o hoppa av skolan och om inte det finns det något sätt jag kan leva på för pallar it med skola längre dem ljuger helatiden och har bara ljugit mot mig försöker jobba men jag har inget hopp om sitta där helt ensam i ännu ett år jag gick om 4an så har inte haft mina vänner med mig vilket som betyder att jag har inget att längta till efter lektionen så jag kan inte jobba har inget hopp jag får ingen glädje av att vara i skola

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Micke!
    Läs gärna hela svaret (det är ett ganska långt svar) på https://www.fragasyv.se/fragor/finns-daer-nagot-saett-att-komma-in-pa-transport som Anna SYV har skrivit på din tidigare fråga.
    Du får också gärna visa hennes svar till dina vårdnadshavare och be dem om hjälp att försöka fixa någon lösning som passar dig.
    Att inte gå i skolan, i Sverige, när man är 16 år är ett Undantag och det är speciella lösningar (individuellt anpassade för just dig och din situation) som i så fall måste tas fram. Och det kan vi tyvärr inte göra här på FRåGA SYV.
    Vi råder dig ta hjälp av personal på din skola: kurator, dina lärare, SYV-en och rektorn som får i samarbete med dig och dina vårdnadshavare ta fram (eller i alla fall försöka) någon lösning som skulle passa dig!
    Lycka till!
    Hälsningar
    D:

    • : men grejen är att dem lyssnar inte mina föräldrar lyssnar vissa lärare lyssnar men det här med rektorer så har jag aldrig i mitt liv fått ett riktigt svar har bar fått nä, d går inte, mmm
    • : och ifall dem säger dem kan göra ngt så händer det aldrig eller så bara snackar dem med några och det sak bli av via ngn person osen när vi frågar när det ska hända för det gått en månad så säger dem typ ja men ni kom inte på mötet eller ngt liknande så d går it me rektorer o sånt
    • : eller skit i samma jag löser detta. tack så mycket, keep your head up, have faith and share love (333) (111) (444) (222)